رودلاگ

جریانی همچون رود بر بستر وبلاگ، از زمستان 81 ، باربد شمس

رودلاگ

جریانی همچون رود بر بستر وبلاگ، از زمستان 81 ، باربد شمس

آیه های زمینی

آیه‌های زمینی
وبلاگر:  آرش (پیام آور زمینی)
درباره وبلاگر:  من خواننده و نوازنده‌ی گیتارالکتریک گروه هستم و شاعر و سازنده‌ی بیش‌تر قطعات در گروه موسیقی دیگر ترجیح می‌دهم(یا مجبورم!) از زاویه-دید روان‌شناس به اطراف نگاه کنم.در حد مبتدی گیتار می‌زنم ، می‌خوانم ، ترانه می‌گویم و ملودی می‌سازم
ادبیات یک تکه‌ی همیشگی از من بوده است
و فلسفه که در شکل گرفتن نگاهم تاثیر جدی گذاشته...
کارنامه کمی : ۴ ماه، ۱۵۰ نوشته، ۶۰۰۰ بازدید
وبلاگهایی به آن لینک دادند: ۹ وبلاگ
نقد کمی : طراحی ساده با زمینه روشن ، رنگ نارنجی گرمی در بالای وبلاگ رنگ نماد آن است، به نظر تاکیدش در معناست تا ظاهر
نقد محتوی : در جایی از این وبلاگ می خوانیم -سعی می‌کنم اگر این طرف و آن‌طرف چیز خوبی دیدم،این‌جا نقلش کنم - این خصوصیت یعنی مجموعه ای از کلمات و قطعات قصار و البته زیبا خصوصیت اصلی وبلاگ است، کمتر به قلم وبلاگر مطلب خاصی دیده می شود ولی اندیشه حاکم نشان دهنده تفکرات  ایدالیستی و آسمانی وبلاگر می باشد. تاکید بر دو پهلو وگنگ گویی و به نوعی نثری خاص از این دست، بیشتر مدنظرش بوده و کلیت وبلاگ از پراکنده گویی رنج می برد. بحث فلسفی اما ابتر که یا به طور کل نقل قول است و یا متاثر از ماخذ نقل شده نویسنده را از متکلف بودن بیشتر دور ساخته است. اما نکته اصلی در وجود روح هنری در جریان کار می باشد، من بویی از مصنوعی بودن این روح نبردم ولی به نظرم اگر کفه ترازو به سمت مولف بودن سنگین تر شود البته با نثری امروزی بیشتر می توان به اغراض نویسنده پی برد و به طبع مفیدتر هم خواهد بود.
آیه های زمینی وبلاگی است بالقوه و حتی بالفعل با ارزش،برای ایشان آرزوی موفقیت می کنم.
باربد شمس
نظرات 4 + ارسال نظر
مریم و سعید زیر یک سقف چهارشنبه 9 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 08:22 ب.ظ http://saghf.blogsky.com

سلام . ممنون از وبلاگ خوبتون و ممنون از اینکه با سرزدنتون به وبلاگما و دادن نظر در گذشته و آینده به دو دلداده در وصال پاک یاری می رسونید .

دی داد پنج‌شنبه 10 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 12:10 ق.ظ http://daydad.persianblog.com

سلام باربد جان ... از اینکه صفحه ی آرش رو تحلیل کردی خیلی خوشحال شدم ، هم تو و هم آرش هر دو آدمای متفکر و بزرگی هستین ... من بلاگ شما هم می آمدم ... ولی فقط می خوندم ... :)‌ هر دو صفحه روان و جذابه:)

ستاره شرق پنج‌شنبه 10 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 10:36 ق.ظ http://rsms.blogsky.com

سلام دوست عزیز خیلی وقت بود که نتونستم به هیچ وبلاگی سر بزنم از این که هنوز نوشته های پر محتوی داری خوشحالم .همیشه سر زنده و موفق باشی.

آیه‌های زمینی پنج‌شنبه 10 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 11:17 ق.ظ http://aiehaiezamini.blogsky.com


سلام باربد جان. ممنونم از نقدی که به وبلاگ من داشتی. لطف بزرگی بود. البته لازم است که چند نکته را تصحیح کنم:

۱) من در دومین نوشته‌ی آیه‌های زمینی خودم را معرفی کرده‌ام که در آن‌جا تأکیدم بیش‌تر بر روان‌شناس بودن و علاقه‌ام به ادبیات و فلسفه‌است. در واقع جایی که من خواننده و نوازنده و ... هستم http://hich.blogsky.com‌ است نه آیه‌های زمینی.
* مشکل: معرفی بلاگر را از جایی گرفته‌ای که من گروه «دیگر» را معرفی کرده‌ام.

۲) بیش‌تر از ۹۰ درصد نوشته های وبلاگ از بلاگر است. گرچه تفکرات اندیشمندانی چون نیچه و بیان شاعرانی چون شاملو در آن تأثیر جدی داشته است. ضمنا ساختار جدید وبلاگ که مبتنی بر گزین‌گویه‌ است بیش‌تر بیان یک اندیشه را در نظر دارد تا ایجاد بحث فلسفی، که من این را شیوه‌ای زایا می‌دانم.
* مشکل: زمانی که قرار بود مدتی ننویسم چنین یادداشتی گذاشتم و تو این را رویه ی کلی وبلاگ برداشت کرده‌ای.

۳) من و تفکر آسمانی!!!

باز هم ممنونم. به‌نظرم رواج نقد بلاگرها بر کار یک‌دیگر می‌تواند به افزایش سطح کیفی بلاگ‌نویسی بینجامد./ آرش

آرش جان!
حق با شما است. اصلاح شد.
باربد شمس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد