رودلاگ

جریانی همچون رود بر بستر وبلاگ، از زمستان 81 ، باربد شمس

رودلاگ

جریانی همچون رود بر بستر وبلاگ، از زمستان 81 ، باربد شمس

تائویی لیمو بخورید !!!!!

نمی دونم تا حالا به این نکته توجه کردید که واژه هایی که ما برای بیان مفاهیم استفاده می کنیم مثل ماهی لیز هستن و هر چی ما بیشتر می خواهیم اونا رو به دست بیاریم از دست ما بیشتر سر می خورن ؟
این همون چیزی هست که تائویسم بهش اشاره می کنه. یک مثال: وقتی یه لیمو می خورید مزه اش چیه ؟ ترشه؟ چقدر کلمه ی " ترش " با اون چیزی که حس می کنید یکی هست ؟ به هیچ وجه یکی نیست !!! هر چه قدر بیشتر بخواهید توضیح بدید و از واژه های دیگه استفاده کنید ، بیشتر از قبل ازش دور می شید !!! مزه ی لیمو همون چیزی هست که حس می کنیدش ،نه "ترش" !!!!!
بیایید دنیا رو بدون واژه ها تجربه کنیم !!!!!

توسط بابک- ۱:۰۰بامداد
نظرات 3 + ارسال نظر
نسل باران دوشنبه 12 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 11:13 ق.ظ http://englishteaching.blogsky.com

بسیار زیبا و روان می نویسد.... از خواندن مطالبتان لذت بردم... در ضمن .... من جواب سوال رو نگرفتم.... در واقع میلی دریافت نکردم..... نمی دونم شما به کجا پاسخ دادین....
در هر حال ممنون

پریا سه‌شنبه 13 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 03:33 ق.ظ

بابک جون. اتفاقا من امروز داشتم لیمو میخوردم! و سعی کردم مزهءلیمو رو برای خودم تشریح کنم! اما آخرش به این نتیجه رسیدم که لیمو مزهء لیمو میده به جای اینکه بگم ترش هست! نمیدونم که تونستم دنیا رو بدون واژه تجربه کردن رو تجربه کنم یا نه؟ لطفا من رو بیشتر راهنمایی کن عزیزم. مرسی

مرمر سه‌شنبه 13 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 06:18 ب.ظ

خوشحالم که موفق شدی فلسفه ی پیچیده ی تائو رو به زبانی ساده بیان کنی. کار ساده ای نیست!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد