رودلاگ

جریانی همچون رود بر بستر وبلاگ، از زمستان 81 ، باربد شمس

رودلاگ

جریانی همچون رود بر بستر وبلاگ، از زمستان 81 ، باربد شمس

مجسمه کاوه آهنگر

در وبلاگ رویا صدر(بی بی گل) خوندم که مجسمه کاوه آهنگر که توسط شورای شهر سابق اصفهان در میدان آزادی نصب شده بود توسط شورای شهر جدید پایین کشیده شد.
از یک دیدگاه این اتفاق دور از ذهن نبود وقتی ملت قهر کردند و در انتخابات شوراها شرکت نکردند تا اقلیت بنیادگرا به قدرت برسند باید پای لرز عواقب اون هم بنشینند من یکی که در انتخابات پا عقب نکشیدم چون به هر حال این کورسوی دموکراسی  لااقل امکان انتخاب بد از بدتر رو به ما میده حالا داشته باشید انتخابات مجلس هشتم در اسفند امسال و انتخابات ریاست جمهوری ۸۴را، اگر مثل شوراها بشه که فاتحه!!، بعضی ها میگن بهتر!  اینجوری اعتراضات و کج نمایی حکومت ایران بهتر نمایش داده میشه ولی من اینطور فکر نمی کنم حتی اگه آدمهایی به بدی صدام هم به قدرت برسند آخرش باید یه جرج بوشی بیاد  تا منجی ما بشه یا نه؟  که اون روز اگه بیاد، باید خون به حال این مملکت گریه کرد.
از یک دیدگاه دیگه برداشتن مجسمه کاوه آهنگر از میدان آزادی اصفهان به نوعی در امتداد تفکر  امثال خلخالی هاست که پس از انقلاب بهمن می خواستند فردوسی رو نبش قبر کنند و هنوزم نمی ذارند ۴ تا دونه سایبون روی تخت جمشید کشیده بشه که باد و بارون و آفتاب اون رو از بین نبره.
و از دیدگاه آخر باید بگم که من در همین وبلاگ مطلبی در مورد سخنرانی احمد شاملو پیرامون تحریف تاریخ ایران باستان در شاهنامه فردوسی داشتم همونجا هم گفتم که کاوه یه لمپن چماق بدست بود و ضحاک هم تنها پادشاه از میان مردم برخاسته، ولی خون فرهی جناب فریدون!!! بر خواست همه ایرانیان چربید و به زور درفش کاوه خان، ضحاک، لقب مار به دوش و عرب و بد طینت به خود گرفت و فریدون نوجوان و با عرضه!!!! به تخت شاهنشاهی ملک باستانی ایران نشست. حقت بود کاوه! مجسمه ات بخورد تو سر همون شورای شهری های دوم خردادی نخاله اصفهان.
باربد شمس

نظرات 6 + ارسال نظر
اروند جمعه 28 شهریور‌ماه سال 1382 ساعت 05:25 ب.ظ http://www.arvand.net

اولا خوب کردی دوباره شروع کردی نوشتن
دوما وقتی که می خواستند آرژانتین رو بکنند حکیم،‌من دقیقا همین رو نوشتم و گفتم وقتی که مردم انتخابات رو تحریم می کردند،‌یادشون به این چیزها نبود...

جوجو جمعه 28 شهریور‌ماه سال 1382 ساعت 06:59 ب.ظ http://joojoov7p.persianblog.com

بالاخره برگشتین ؟؟؟ کجا بودین ؟

علیرضا*شب بارانی* جمعه 28 شهریور‌ماه سال 1382 ساعت 08:06 ب.ظ http://rainynight.blogsky.com

سلام باربد جان ... دوست قدیمی من ... بابا چرا اینقدر کم کار شدی؟
از شما توقع بیشتری داریم ... شاد باشی ...

انجمن وبلاگ نویسان شیراز یکشنبه 30 شهریور‌ماه سال 1382 ساعت 05:11 ق.ظ http://nono.blogsky.com

سلام

انجمن وبلاگ نویسان شیراز آغاز به کار نموده ، از شما دوست عزیز و گرامی برای عضویت و همچنین در صورت تمایل همکاری با این مجموعه دعوت بعمل می آوریم.
پیشاپیش ار توجه شما سپاس گذاریم

شب نوشت چهارشنبه 2 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 01:20 ق.ظ http://neu.persianblog.com

از تخت جمشید نگو که دلم خونه ! ! ! گرچه با اون برداشت احمد شاملو و تحریف تاریخ و . . . چندان موافق نیستم چون که ضحاک و فریدون و . . . جنبه افسانه ایشون خیلی بیشتر از جنبه تاریخیه و بحث تحریف تاریخ چندان به نظر من قابل قبول نیست . . . بگذریم. تازه ما توی شیراز یه نفر رو داریم که مجسمه کله گاو رو که مثل تخت جمشید ساخته بودن از وسط یه میدون کنده . . . در همین زمینه یه جوک هم در آوردن که میترسم بگم ! ! !

پائیزآبی سه‌شنبه 8 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 08:17 ب.ظ http://ziro1.persianblog.com

سلام باربد عزیز ممنون از اینکه سرزدید و در جواب کامنتتون باید بگم که من اصلاْ برام مهم نیست که در موتور جستجوهای اینترنت رتبه بالاتری داشته باشم ، من برای دل خودم می نویسم ولی چشم بزودی حتماْ لینک شما رو هم اضافه خواهم کرد ، وبلاگ خوب و مطالب مفیدی دارید ، امیدوارم که همیشه موفق باشید .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد