رودلاگ

جریانی همچون رود بر بستر وبلاگ، از زمستان 81 ، باربد شمس

رودلاگ

جریانی همچون رود بر بستر وبلاگ، از زمستان 81 ، باربد شمس

 

سلام به همگى.
نمى دونم آیا نقاش معروف اسپانیا یى  "
فرانسیس گویا"﴿۱۸۲۸-۱۷۴۶﴾ رو میشناسید یا نه. اخیرا" فیلمی از زندگی گویا دیدم به اسم  " گویا در بوردو" که جوایز زیادی رو نصیب خودش کرده. قبلا" تعدای از کارهای گویا رو دیده بودم اما چیز زیادی از زندگی او نمی دونستم. خیلی خلاصه بگم که گویا،به "سردمدار سبک نوین نقاشی" خصوصا" در خود اسپانیامعروفه. گویا قوانین نقاشی کلاسیک رو متحول میکنه و تصاویر بدیعی خلق می کنه که در اونها به جای تصاویر منظره های شیک و یا موضوعات تروتمیز ،به فقر و نکبت و جنگ و به دیو درون انسانها میپردازه، اونم با دید یک نابغه ی نقاش. البته نقاشی تروتمیز هم کم نداره، گفته باشم!
این فیلم برداشت تاثیرگذاریه از زندگی گویا، با یک تیتربندی عالی، با یک موسیقی محسورکننده، بازی بی نظیر هنرپیشه ها. به علاوه، چیزی که در مورد هین فیلم جالبه در امیخته شدن صحنه هایی از فیلم با تئاتره.﴿ البته تحلیل من در حد یک بیننده ی آماتوره!﴾
کارکردان فیلم "کارلس سائورا" ست. دعوتتون می کنم هم کارای نقاشی گویا رو گیر بیارید و ببینید هم این فیلم رو!

از طرف مرمر  در ساعت ۷:۰۰  بعدظهر


چرا تائو؟
وقتی نظرات دوستان رو در مورد تائو خوندم گفتم شاید بهتر باشه که کمی در مورد اهمیتش بنویسم تا بلکه مطلب روشن تر بشه :
تائو در فلسفه یک استثناست . حتی با عرفان هم نمی شه اون رو مقایسه کرد . نه می خواد بره به عرش اعلا نه می خواد ذره بین دستش بگیره و دنیا رو زیر و رو کنه. بالاترین مقام توی دنیای تائو این می تونه باشه که بشی مثله یک تیکه چوب توی دامن طبیعت... بدون هیچ خواست و نیازی... بدون واکنش عمدی در مقابل دنیا... در واقع با جریان هستی یکی بشی ...
عرفان همه ی حرفاش رو می زنه که تو رو به خدا برسونه....تائو میگه میتونی از همه چیز خالی بشی و بعد شیرجه بزنی توی طبیعت و مثل یک آفتاب پرست چنان در اون حل بشی که نشه شما رو از هم تفکیک کرد؟!
عرفان می گه با دلیل و منطق نمی شه دنیا رو تحلیل و توصیف کرد... تائو میزنه زیر همش و اصلاّ میگه دنبال تحلیل و توصیف نباش! بلکه دنیا رو به عنوان یک کل یک پارچه ی انفکاک ناپذیر ببین که داره سیر میکنه وچون و چرا هم نداره!!!!
از طرف بابک  در ساعت ۴:۱۵ بعدظهر



امروز
من و بابک دیروز اومدیم تهران،من که ازساعت۳ بعدظهر تا ۸ صبح امروز بیهوش بودم.صبحی به هرکی زنگ زدم تحویلم نگرفت تا اینکه عیسی که تازه یه سر اومده ایران بهم یه زنگ زد. پیشنهاد داد بریم نمایشگاه....
-چی؟ نمایشگاه که تموم شده دیر رسیدیم.
-نه! نمایشگاه فنی مهندسی عمران در محل دائمی. شرکت ما هم از دوبی اینجا شرکت کرده واسه همین اومدم ایران ...
-...مممم!!! باشه!!! من نیم ساعت دیگه اونجام
(دو ساعت بعد)
-الو....الو...کجایی تو پس؟؟؟!!
- اومدم دم درم..باتری این موبایلم داره تموم میشه ....الو...
(سه ساعت بعد)
بعد از کلی حال و احوال ....
غرفه رو چند گرفتید؟... عجب دختر خوشگلی، این رو از کجا آوردید؟ ..آها...روابط عمومی شرکته... خوب بریم بگردیم راستی احسان میگه که مرکز خرید اسکان ندا اینترنت مجانی پر سرعت گذاشته اونجا هم یه سر بزنیم.تمامی غرفه یک مهندس هم پیدا نمی شد همه شرکتهای عمرانی کلکسیونی از دختران زیبا رو در معرض دید گذاشته بودند...خلاصه خیلی خوش گذشت. ۵ کیلو کاتالوگ بار ماشین کردم. ساعت ۴ مرکز خرید بودم. ولی اینطور ها که میگن نبود علاف بازار در اون ساعت هم آدم ولو بود من هم که خجالتی...زدم رفتم کافی نت پایتخت. آخه خونه ... البرز داره داداشم افتضاح...ویندوزش هم فارسی نیست... برای همین از خونه نت بی نت.اصلا سرعتهای اینجا تهوع آوره... اینجا تو این کافی نت، تنهام حالمم بده ...
از طرف باربد  در ساعت ..:۴بعدظهر
نظرات 8 + ارسال نظر
یاشار سه‌شنبه 6 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 04:19 ب.ظ http://www.ketab.blogsky.com

سلام ... در مدرد این موضوع گفتی زیاد هست ... آگر کتاب خوبی در این زمینه می شناسین ... لطفا بگین تا معرفیش کنم
پاینده باشین ... همگی تون

مجیـــــــــــــــــــــــــــــ سه‌شنبه 6 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 05:45 ب.ظ http://underground.persianblog.com

بالاخره دختر خوشگل تو ذات این برنامه هاس عزیز.

بابک سه‌شنبه 6 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 06:38 ب.ظ http://babak-n.blogsky.com

رسیدن به خیر.
سریع میرم سر اصل مطلب
اسکوپ کلی کار:
۱-هدف: همیاری برای به حداقل رساندن وبلاگ بازاری و تلاش برای فراهم کردن شرایط نزدیک کردن نوشته ها به آنچه که دوست داریم بگوییم و نه آنچه دوست دارند بشنوند.
۲-مسیر:
باید شرایطی ایجاد شود که از اهرم هجو نویسی برای جلب مخاطب استفاده نشود. پس اگر بتوان کاری کرد که هرکس مخاطبان خاص خودش را پیدا کند چون اگر مخاطب واقعی یکبار وبلاگ شمارا ببیند باز هم برخواهد گشت.
۳-فاز اجرایی:
الف-ایجاد یک گروه وبلاگی با اعضا اولیه موجود(حداقل من و تو )
ب-طراحی یک لوگوی مناسب و یک صفحه که با کلیک بر روی لوگو باز شود.(همه اعضا می بایست این لوگو را در بهترین جای صفحه اصلی وبلاگ خودشان داشته باشند.)
ج- بر روی صفحه توضیحات مختصری از هدف و... وجود دارد، شرایط عضویت که بعدا تعریف خواهد شد، پنجره ای برای رجیستر کردن و همچنین لیست موضوعی و نام وبلاگ های عضو. هرکس در هر گروهی که خودش بخواهد عضو می شود.
این مرحله خیلی مهم است چون بیشترین کمک را به یافتن مخاطب خاص هر کس می کند. باید دقت کرد که ما نمی توانیم صلاحیت کسی را تایید کنیم مگر در شرایط حاد مثل وبلاگ هستی سکسی!
بخصوص در اوایل کار هرکس بخواهد می تواند عضو شود فقط مدیران گروه می توانند با توجه به محتویات وبلاگش برای انتخاب گروه به او توصیه کنند.
اگه موافقی بسم الله!

حاج اسیر سه‌شنبه 6 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 10:24 ب.ظ http://asir.blogspot.com

سلام چرا این رفیقات نظر خواهی نمیزارن؟؟

خانم گل چهارشنبه 7 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 03:37 ق.ظ http://www.nastaranlovelylady.blogspot.com

رسیدن بخیر
تو مثل اینکه آب و هوای تهران بهت نمی سازه.

مجید صانعی چهارشنبه 7 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 12:21 ب.ظ http://majidsanei.persianblog.com

رسیدن بخیر!

مانی چهارشنبه 7 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 12:24 ب.ظ http://charand-parand.blogsky.com

مجیدصانعی پنج‌شنبه 8 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 04:55 ب.ظ http://majidsanei.persianblog.com

دوست عزیز سلام . اناالحقی که منصور گفت با اناالحقی که فرعون گفت تفاوتش از زمین تا آسمان است . چه کسی به شما گفته است که منصور نماز نمی خواند ؟! شاید شوخی کرده اید...اگر مزاحم نیستم یک حکایت کوتاه دیگر از منصور :
{از کتاب تذکره الاولیاء} « نقل است که در شبانروزی در زندان هزار رکعت نماز کردی . گفتند : چو می گویی که من حقم این نماز که را می کنی ؟ گفت : ما دانیم قدر ما ! »

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد