رودلاگ

جریانی همچون رود بر بستر وبلاگ، از زمستان 81 ، باربد شمس

رودلاگ

جریانی همچون رود بر بستر وبلاگ، از زمستان 81 ، باربد شمس

یه توضیح کوچک اما مهم.
یه اشکالی داره این بلاگ اسکای ،اونم اینه که به ازای هر Publish تاریخ میزنه و توجه نمی کنه که آیا امروز چیز دیگری وارد شده بود یا نه و این باعث میشه مثلا در عرض ۱ روز ممکنه ۱۰۰ بار وبلاگ تایتل تاریخ بخوره .
من یه کار اشتباهی میکنم اونم اینه که از ویرایش استفاده میکنم و مطلب جدیدم را بالای مطلب قبلی همون روز اضافه میکنم .
دوستان برای دادن نظر می بایستی به پایین ترین بخش آن روز بیایند.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

هتل داریوش



در جزیره کیش هتلی با هزینه بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان به ابعاد تخت جمشید به نام داریوش بنا شده که دیدن عکسهای آن با عظمتی که در ساخت آن بکار رفته خیره کننده است .
بابا ! دمت گرم. یه حس ایرانی افتخارآمیزی به آدم دست می ده. مردیم از بس گفتیم هتل برجالعرب دوبی چقدر قشنگه.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

این پیغام رو لطف کردند آقای هات هینت گذاشتند با تشکر از ایشان و سایر دوستان
من:

هات هینت
افتتاح وبلاگ ریور را به شما تبریک می گویم
22 فروردین 1382 در ساعت 02:33am


-----------------------------------------------------------------------------------------------------

ئی چینگ (طالع بینی چینی):
یه وقت فکر نکنین من خرافاتی هستم یا اینکه به این حرفهای فالگیرها اعتقاد دارم..نه!
ولی این ئی چینگ که می گم یه چیز دیگه است. یعنی آدم بعد از تحقق حرف این کتاب از تعجب فقط یه شاخ کم داره. جریان از این قراره که به روزگاران قدیم ،قبل از فراگیر شدن کنفسیویسم در دربار امپراطوران چین،این مجموعه از اوراد از زبان ارواح باستانی چین است به عنوان مقدسترین مرجع در تمامی تصمیم گیریهای مملکتی یاور آنها شد.
امروزه با نشر علوم در میان عموم ،می توان با انجام یک سری اعمال با نیت فال از کتاب جهت روشن ساختن آینده یا خیر و شر بودن عمل مورد نظر ویا هرگونه اظهار نظر استفاده کرد. البته در وهله اول اکثراٌکسانی که اغتقاد ندارند با دیده شک می نگرند ولی با زدن یک فال اکثر کسانی که من دیدم از تعجب هیچ توجیهی برای این امر نداشتند جز اینکه درخواست فال بعدی را داشتند.
اساس فلسفی و علت و معلول آن وهمین طور تاریخچه کامل به چندین صفحه توضیح می انجامد لیکن طریق استفاده از کتاب با پرتاب ۳سکه هم اندازه بر اساس وضعیت شیر یا خط آن به عددی میرسیم که معادل یک خط است حال این خط باز ،بسته،باز علامت دار،بسته علامت دار می تواند باشد که با ۶ مرتبه پرتاب به شش حالت میرسیم که طبق این ۶ خطی یکی از ۶۴ حالت موجود در کتاب حکم فال ما خواهد شد و تفسیر آن با توجه به تقسیم هر حالت به شش قسمت دیگر به طور دقیق بر فال گیرنده روشن می شود. دقت این طالع به حدی بالاست که اگر در حضور شما فال شخصی خوانده شود به راحتی می توانید به نیت فرد پی برید.
صحبت از این کتاب هر چه به تفضیل تر باشد باز هم کم است فقط همین قدر کافی است که گفته شود در روزگاران پیش پادشاهان بزرگ ممالک شرقی (نظیر نادر شاه) بر اساس این کتاب به آرایش لشکر و جنگ می پرداخت و امروزه بعضی تجار بزرگ بر اساس این کتاب است که دست به ریسک تجاری می زنند.
هر کسی را دیدم برای بار اول با این کتاب آشنا شد به فاصله اندکی مانوس آن گردید.
در آینده اگر فرصتی شد با شرح بیشتر به معرفی آن می پردازم.

نظرات 16 + ارسال نظر
مسعود دوشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1382 ساعت 04:50 ب.ظ

خوب بود

بهرام دوشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1382 ساعت 05:48 ب.ظ http://bahrashtari.persianblog.com

سلام خیلی جالب بود راستی این کتاب رو از کجا باید تهیه کرد؟

بهرام جان به زودی توضیحات بیشتر میدم.

تورج دوشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1382 ساعت 06:07 ب.ظ

عرض سلام دارم خدمت تمام دوستان وب لاک نویس
من از دوستان بسیار نز دیک علی هستم که تا بحال چندین بار فال ئ چینگ گرفتم البته توسط{علی}
حقیقتش من بار اول قبول نکردم و اونو خرافات دونستم
ولی الان من واقعا این فال قبول دارم وهمچنین علی رو بیش از ان

مجید دوشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1382 ساعت 06:17 ب.ظ

حتماّ و با کمال میل

مجید دوشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1382 ساعت 06:18 ب.ظ http://underground.persianblog.com

بازم با کمال میل

‌بیتا دوشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1382 ساعت 07:04 ب.ظ http://azdel-taghalam.persianblog.com

سلام.وبلاگ خوبی داری از مطا لبش فیض بردم بازم سر میزنم
امیدوارم موفق باشی. بازم به وبلاگ من سر بزن(هم اکنون نیازمند یاری سبزتانم)
بای
ؤ

آشنا دوشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1382 ساعت 07:20 ب.ظ http://weblove.persianblog.com

سلام
با محبت هستی هم چون زرتشت بزرگ
و او بزرگ بود از جنس پیامبران
و او زیبا بود از نور خدا
سالها پیش هر آنجه توانستم از او خواندم دوست داشتنش هم عبادت است .
دوست عزیز من دعوت لوگو را در سایت ؛ ای دختر زیبا : رد می کنم چون خودت بهتر باید بدانی چرا !
اما سایت تخصصی من www.jalali.7p.com می باشد و برای آنکه حجم سایت هر دو زیاد نشود با معرفی لینک موافقم .
حتی اگر ...... نباشی باز هم زیبائی سایتت را معرفی میکنم.
پیروز باشی با اندیشه های نیک

شوکران( احسان) دوشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1382 ساعت 08:50 ب.ظ http://showkaran.persianblog.com

سلام! از اینکه به تارنگاشت فقیر شوکران تشریف آوردید،‌ ممنونم. مطالب شما ذخیره شد تا با دقت مطالعه بشه. در مورد پیوند دو تار نگاشت، من حرفی ندارم. اما خودمو کمتر از اون میدونم.
باز تارنگاشت شما سر میزنم.

غزل دوشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1382 ساعت 09:59 ب.ظ http://pn1350.persianblog.com/

سلام . ممنون که به من سر زدید . راستش هنوز رد و بدل کردن لینک و لوگو را یاد نگرفتم ؟!؟!؟!؟ می بینید که در وبلاگم هم خبری از هیچ چیز اضافه ای نیست ٬ آنها هم که هست با دست و دل لرزان اضافه شده . راستی وبلاگ جالبی دارید . من هم از طرفداران حضرت زرتشت هستم و بهترین لحظات دوران کودکی من با زرتشتیان نیک سیرت گذشته است .

حاج اسیر دوشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1382 ساعت 10:17 ب.ظ http://asir.blogspot.com

آقا قبوله!!!من کو چیکتم

پناه دوشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1382 ساعت 11:01 ب.ظ http://panah.persianblog.com

سلام
به خاطر وبلاگ زیبایت تبریک میگویم. باز هم سر بزنی پشیمان نمی شوی!

مانی دوشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1382 ساعت 11:04 ب.ظ http://charand-parand.blogsky.com

سلام. خیلی خوشحالم که با یه اردیبهشتی مثل خودم حرف میزنم و باز هم خوشحالم که ایشون به من افتخار دادن و به وبلاگم سر زدن. بعدشم یه سوال داشتم که چرا همش از خواهر روحانی میپرسید ؟؟؟ . ضمنا ممنون میشم که باز هم بهم سر بزنید و اگر هم که لوگوی من رو بذارید که دیگه نوکرتون میشم و البته جبران میکنم. خیر پیش

الین دوشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1382 ساعت 11:51 ب.ظ http://tasviredigar.blogspot.com

درود. ممنون که سرزدی منهم از دیدن وبلاگت لذت بردم و نامت را (رودلاگ از باربد) به لینکهایم اضافه کردم.

نازیلا سه‌شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1382 ساعت 12:41 ق.ظ http://arezu.persianblog.com

سلام مرسی به بلاگ من اومدید من شما رو لینکیدم ....در ضمن این هتل داریوش هم قشنگه راستی من این کتاب رانخووندم مشتاق شدم بخونم

رضوان سه‌شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1382 ساعت 01:05 ق.ظ http://rezvanm.persinablog.com

سلام. من هم از دیدن عکس این هتل ذوق کردم! :) ... بیشتر نوشته هاتونو خوندم. :)

جوجو سه‌شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1382 ساعت 01:08 ق.ظ http://joojoov7p.persianblog.com

بله حتما ولی هر وقت لینک دادی بکو که من هم بدم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد